tirsdag 17. august 2010

Her er det stua som er under tapetsering

I dag har stua fått tapet på veggene. Helt lys, svakt stripete tapet. Mønstret skaper mer struktur enn farge på veggene, men selv synes jeg det gjør rommet mer spennende og gir det en varm fargetone. Både tapeten i stua og spisestua er fra http://www.storeys.no/ og er å få kjøpt på Kulør under Parkhallene i Narvik. Jeg nyter alle de små forandringene fra dag til dag og begynner å se for meg hvordan det vil bli. Som dere ser er det en murvegg i stua. Dette hjørnet var tidligere i hvit stein, men vi valgte å få det helsparklet for å få en litt råere effekt mot det lyse. Muren skal behandles ytterligere en gang for å få ønsket effekt, så får vi håpe vi blir fornøyde. Her kan dere også se listverket vi har valgt til gulvet. Det er bestilt fra http://www.decosystems.no/ Jeg har bare satt opp en plank for å vise hvordan det blir. Listverket til gulvet er hele 13 cm bredt og vil nok vises tydelig i rommet. Men jeg håper og tror det vil passe i stilen. Ellers har Mikael malt ferdig gipsrosettene fra Roger Paerson. Så etter planen skal de opp i taket i morra :-))) Jeg gleder meg til å få et hus med rosetter. Har alltid syntes at det har vært så lekkert!

1 kommentar:

  1. åååh, som jeg gleder meg til å se dette ferdig. Rosetter i taket er jo så spennende og de listene ser bare kjempebra ut :-)

    SvarSlett