lørdag 16. oktober 2010

Godkroken

Når jeg skal slappe av uten tv'n, er godstolene i karnappen et yndet sted. Herfra har jeg en fantastisk utsikt ut over Narvik by. Nå på kveldstid lyser det vakkert fra alle husene i sentrum og fjellsiden. Nå som jeg omsider har fått vasket vinduene og fått på sprossene på vinduene, synes jeg karnappen ble mye lunere og triveligere. Enda mangler gardiner på sidene, men det får (som så mye annet) komme etterhvert.  
 Jeg trives kjempegodt i vårt nye hjem og det er godt å kjenne at jeg er på rett sted :-) Om kun få dager avslutter arbeiderne renoveringen for denne gang, så da får siste rest stå til et senere tidspunkt. Den siste uka har de flislagt badet oppe, samt tapetsert og lagt gulv på gangen oppe. Nå er det bare baderomsinteriøret og spotter i takene som mangler før hele andre etasje er ferdig renovert. Det betyr at om kun få dager kan ungene igjen bade i boblebad framfor i balje :-)
To slike bånd til lysestaker har mamma brodert til meg. Jeg synes de er supersøte! Hun er bare verdens snilleste. Under flytteprosessen nå har hun brodert duker, bilder og pynt både til barnerommene og til meg. Hun har vasket klær og hus, strøket gardiner og passet barn samt laget middag til oss. Jeg er bare verdens heldigste! Nå skal jeg kose meg med litt sjokolade og vin mens Mannen er ute og feirer at Mjølner rykker opp :-) Ha en fortsatt strålende helg! Klem

3 kommentarer:

  1. Så nydelig hjem du har. Det så utrolig koselig og trygt ut å være der. Skjønner godt du føler deg heldig. Det fortjener du også. VELDIG! Du er helt spesiell!

    SvarSlett
  2. Så utrolig flott du har fått det! Jeg følger med, selv om jeg kanskje er dårlig til å kommentere. Elsker stolene!!
    Og jeg må si jeg savner Narvik jeg. Savner alle dere hyggelige mennesker. Det er ikke så veldig mange av de her sør.

    SvarSlett
  3. Tusen hjertelig for utrolig fine kommentarer! Synes det er så koselig at dere kommenterer på bloggen min, - og selvsagt at dere liker hvordan vi får det :-) Jeg er klar over at vi er utrolig heldige som har muligheten til å renovere så mye. Og jeg synes det er kjempegøy å ta valg når det gjelder interiør. Og ikke minst når vi blir så fornøyde! Og her skal vi bli til vi blir gamle, håper jeg :-)

    SvarSlett