torsdag 28. oktober 2010

Ny sofa på vei...


.. fra Bohus. Sofa er ikke det letteste å bestemme seg for, synes jeg. Men etter diverse besøk på lokale møbelbutikker og på nett, falt valget på sofaen Selene fra Bohus. Den er i lin og litt lysere enn hva den virker på bildet. Og så kan trekket taes av og vaskes. En ørliten fordel i et hjem med tre barnehagebarn... Sofaen skal erstatte sovesofaen som har fått en meeeget midlertidig plassering i stua vår. Når vi etter flytting plutselig har to stuer mot tidligere bare en, så blir det fort litt stusselig med møbler. Det vi hadde av stuemøbler på Ankenes, er flyttet inn i peisestua der vi har tv'n. Og da blir det få møbler igjen i hovedstua. Men vi må bare tåle at det tar tid å få alt på plass, og ikke minst å finne ut hvilke møbler vi vil ha og trenger. I hovedstua kan vi heller ikke ha en for dyp sofa fordi den vil stjele for mye plass i rommet. Så denne fant vi ut at er passe dyp (91 cm) og passe lang (228 cm), sånn at romutnyttelsen blir best mulig. Og så var den ikke minst veldig god å sitte i. Nå er neste utfordring å finne salongbord og avlastningsbord som passer til. Bord er det aller aller vanskeligste jeg vet å bestemme meg for. Forrige gang brukte vi flere måneder før vi fant et vi likte. Og denne gangen vet jeg ca hvordan jeg vil at det skal se ut, men det finnes visst ikke :-( Så jeg har allerede forstått at det kan ta tid! Men under ser dere iallefall et bord jeg liker godt. Det heter Mozart og kommer fra Fagmøbler. Noe av problemet er at jeg ikke finner lampebord i samme stil. Men jeg får lete og tenke litt til. Sofa kommer iallefall i hus før jul ;-)



1 kommentar:

  1. Så nydelig sofa. Bare ELSKER hele huset deres. Alt du legger ut er bare nydelig. Artig å følge bloggen din.
    Savner deg. Klem, MM

    SvarSlett