mandag 27. desember 2010

Første del av juleferien er over...





































... og nå venter to dager med jobb, før siste juledager skal feires. Vi har hatt en fin julefeiring så langt, synes jeg. Det var utrolig deilig og hyggelig å ha første julefeiring i eget hjem. Godt å slippe å dra ungene og en haug med gaver rundt til familie, og koselig å lage til jul hos oss. Frister definitivt til gjentakelse! Den nydelige lykta fikk vi i julegave fra mine svigerforeldre. Jeg digger den!

Peisen er en av få ting i huset som ikke er renovert med unntak av et malingsstrøk. Men så synes jeg det er koselig at det er onkelen min som murte den en gang på 60-tallet. Vi har ikke brukt den så mye enda siden vi har nypeisen i andre stua, men innimellom fyres den opp.


Denne lyssirkelen kjøpte jeg for tre år siden fra Perfect Home. I gammelhuset hadde vi den i underetasjen i tv-stua. Nå kommer den mye mer til sin rett over peisen i nyhuset. Med sine 11 lys synes jeg den gir et koselig inntrykk.  
Litt julestemning foran peisen må til. Her har et par julestjerner fått plass i fine jernkrukker fra Celines hus. De morsomme stearinlysene har vi fått av min kjære bror. Det er kubbelys støpt inn i vedkubbene, og jeg synes de skaper en koselig stemning i peisområdet.



Og til sist et bilde av nisser som har invadert både pepperkakehus og de fine huslyktene fra Bruka som jeg kjøpte i Stockholm (finnes også på Celines hus). Barna har pyntet godt med nisser, og det er helt greit. Har ikke kjøpt inn flere enn hva jeg tåler å ha i hus ;-)
 
Jeg ønsker dere alle en fortsatt fin julefeiring. Nyt de siste dagene av 2010! Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar