søndag 23. januar 2011

Kjøkkenet på plass...




... på Linneas rom. Både komfyren og alle kjøkkentingene var julegaver som hun fikk. Jeg hadde ønsket henne diverse kjøkkenutstyr så hun skulle få et fullt kjøkken og kose seg med, og så har vi komplementert selv med noen ekstra ting. For noen dager siden fikk jeg også kjøpt en hvit hylle som hun kan ha over komfyren til å sette tingene inn i. Jeg tror Linnea og jeg er like glad i kjøkkenet hennes. Hun storkoser seg og leker mye der, og jeg synes det ble så fint jeg òg. Det finnes så utrolig mange fine leker i tre! 


Dette stettfattet med deilige trekaker er bestilt fra http://www.lirumlarumleg.dk/ Jeg synes det er så søtt! 


Denne hvite hylla er kjøpt på Lampehuset her i Narvik. Jeg synes den passer kjempebra over komfyren og har god plass til kjøkkenutstyr.



Denne fine komfyren fra Brio fikk Linnea fra "mor" og "far" i julegave. Jeg er så fornøyd med at de nå er kommet i hvit, i og med at det passer mye bedre hjemme hos oss enn rød :-)


Kasseroller, kaffekjele og visp mm. Alt hva ei lita kjøkkenfrøken kan trenge :-)

Tredukka til venstre er en stabledukke som kan deles i mange biter. Men den passer fint til pynt også. Den er kjøpt hos Småmonster her i Narvik. Hekledukka synes jeg også er råsøt. Den er bestilt hos Lirumlarumleg.dk og er av merket Sebra.

Både serviset og brødristeren er i tre, og er også bestilt fra Lirumlarumleg. De har enormt mye fine treleker! Også disse har vært populære fra første dag.
Nå er iallefall Linneas rom på plass med unntak av noen bilder og et par hyller. Det tar tid før alt finner sine rette plasser. Vi stresser ikke akkurat nå som her er fullt levelig, og vi må bo oss litt inn før vi finner ut hva som mangler hvor. Men det er utrolig deilig når rommene tar form!

Ellers har vi hatt en kjempefin helg. "Storungene" på tre og fem år fikk prøvd seg i slalåmbakken i går, og nå kjører begge i barnebakken uten tau. Litt skeptisk til Marcus som er litt bråkjekk og tror han kan alt da... I dag har vi hatt "søndagskafè" med hjemmebakte fylte horn og kake hjemme hos oss. Vi var 8 voksne og 10 barn fra 1-6 år, og det var mye liv og røre og veeeldig koselig for både liten og stor. Så jeg er godt fornøyd med ei sosial helg og er snart klar for ny ukestart!


2 kommentarer:

  1. Så fint et rom :o) Virkelig en liten prinsesse verdig!
    Synes det er så koselig å få lov å følge med på alle prosjektene deres her inne på bloggen. Dere har virkelig skapt et nydelig hjem :0)

    Klem fra Eva

    SvarSlett
  2. Takk for koselig tilbakemelding, Eva! Vi stortrives og er definitivt glad for valget vi tok da vi kjøpte huset :-) Dere er velkommen på besøk! Klem

    SvarSlett