fredag 14. januar 2011

Ny skjenk på vei :-)






















Endelig har vi klart å bestemme oss for type skjenk / vitrineskap, og vi har valgt min favoritt over et par år nå. Skjenken er fra Englessons serie Hampton www.englesson.se og er bestilt gjennom Celines hus. Den finnes både som to og tredørs, men for å få utnyttet plassen best har vi valgt en tredørs. Jeg er spent på hvordan den vil passe inn hos oss og om den kommer til å stjele mye av rommet, men samtidig trenger vi god plass til penservise, duker m.m. Det tar nok enda et godt stykke tid før den er på plass i hjemmet, men jeg kan iallefall begynne å glede meg :-)
































Vi har også arvet dette blomsterbordet fra mamma og pappa nylig, som igjen har arvet det for mange år siden. Jeg liker litt kontraster mot det mer moderne, og synes blomsterbordet passer godt inn hos oss. Jeg har plassert det inne i peisestua som har en noe mer rustikk stil enn resten av huset. Her skal også ornamentene som tidligere tilhørte en kirke opp igjen når jeg bare får restaurert de litt. Men må innrømme at det tar tid å komme helt på plass her hjemme. Tida forsvinner liksom til helt dagligdagse ting som matlaging, klesvask og rydding i tillegg til våre tre små, så det blir lite tid til andre prosjekter. Noen som kjenner seg igjen? Men håper det vil forandre seg utover våren, for det er enda nok å gripe fatt i her hjemme, selv om vi er langtkommen i renoveringen. Dermed blir det også til at det ikke er så gøy å ta oversiktsbilder over hele rom i andre etasjen især, men det får komme etterhvert. I dag har vi hatt besøk av barna oldemor og bare kost oss, og nå er det ukas eneste faste tv-kveld. Deilig med helg! Ønsker en riktig koselig helg til dere alle :-)





























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar