fredag 4. februar 2011

Fredagskveld i peisestua


Peisestua er nok det rommet hvor flest kvelder blir tilbragt. Her koser vi oss med gullrekka på tv de fleste fredager, her har vi størst sofa og plass til hele gjengen, og her er det godt å slappe av. En av gjenstandene jeg er særlig glad i, er kunstverket av en lysestake på veggen over peisen. Den kommer fra www.perfecthome.no
















Tidligere var veggen bak peisen i rød teglstein. Vi var ikke særlig begeistret for akkurat den veggen. Men i et interiørblad hadde jeg tidligere sett en grå murvegg som jeg likte godt. Og med de flinke arbeiderne vi har brukt, ble veggen slik vi ville ha den. For å få til en slik murlook ble mengder fliselim møysommelig pusset på veggen, og på andre forsøk ble den orntlig fin, synes jeg. Nå er veggen iallefall en av de veggene jeg liker best i huset.

 
For bare et par uker siden fikk vi endelig opp liftgardiner her i stua. Fordi vinduene har så ukurante mål, har jeg lett lenge for å finne noen som kunne passe. Disse som er 60*170 fant jeg på www.ellos.no Stua ble mye lunere da disse kom opp, og det er blitt enda koseligere å sitte her.
  
I nisjen på peisen har jeg satt inn et fint stearinlys som jeg har fått av ei venninne. Jeg liker alt som bidrar til å skape ei koselig stemning :-)






















Møblene fra danske BoConsept liker jeg formen på. Men jeg har begynt å leke med tanken på å male de... Er litt lei av den opprinnelige fargen. Ellers liker jeg godt blyglassvinduene øverst på veggen. Det ene er til reparasjon etter et lite uhell, så det blir fint å få på plass igjen.

Størsteprinsessa mi ville også gjerne være med på bilde da jeg knipset her i sted. Jeg synes det ble et fint bilde av henne, og synes jeg er verdens heldigste som har tre så flotte friske unger. Heldigvis er alle tre på bedringens vei etter en lang sykeuke hjemme og sover nå søtt i sengene sine.

Snart er det "kveld og god mørkt" her i huset. Skal bli koselig med Harstadtur i morra, og da er det greit å være uthvilt. Ønsker dere alle ei koselig helg! Klem





2 kommentarer:

  1. Så koselig dere har det her i stuen! :-) Ha en fin helg!!
    Hilsen Vilde

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig kommentar, Vilde! Ei superfin helg til deg også! :-) Carina

    SvarSlett