lørdag 12. mars 2011

Moccaserviset...

... er mitt første servise. Jeg har hatt det siden jeg var barn, og det stod mange år i kjelleren hos mamma og pappa. De arvet det fra en gammel dame og tok vare på det til jeg ble gammel nok til å overta det.

Jeg har alltid syntes at det var svært vakkert og at det har så fine avrundede former. Ikke minst synes jeg denne melkemuggen er søt.

Og så liker jeg rosafargen veldig godt! Er nok litt over snittet glad i rosa ja!

Jeg synes likevel det er litt festlig at delene er i ulike farger som passer godt sammen, - og gjør serviset enda mer spennende.

Koppene er jo veldig små, så de er ikke så praktiske å bruke til daglig. Men innimellom kommer de fram. Og ellers tar de seg pent ut som pynt i glasskapet.

Også disse gamle glassene med inngravert mønster og gullkant fikk jeg samtidig med moccaserviset. Jeg har 10 stykker, og også de synes jeg nesten er for søte til å bruke.

Ellers har vi hatt besøk av et vennepar og deres lille snuskebaby på bare en måned i dag. Så jeg har fått kose masse etter at mine egne små var i seng. Nå er mennene på krympelag og her i huset er det sengetid.

Ønsker dere alle ei fortsatt fin helg!

Klem fra

4 kommentarer:

  1. Ramla tilfeldigvis innom bloggen din va via...og glad blei eg for det.
    Så nydelig servise, herlig:-)
    Nyt en god kaffe i vakker kopp
    Klem Linda:-)

    SvarSlett
  2. Så fiiine kopper du har,runde og delikate:) Pastellfarger er flott, og her var det så fint med forskjellige farger. Kan levende forestille meg dette serviset sammen med blondeduk og småkaker på et utendørs sommerbord...sukk♥

    SvarSlett
  3. Et helt nydelig servise!! Jeg kjøpte gule og rosa på loppemarked for noen år siden, nå vil jeg se etter fløtemugge, den var kjempesøt. Jeg har mine stående framme i kjøkkenhylla, de er bare kjempefine. Jeg ønsker deg en fortsatt god søndag:)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for koselige kommentarer Linda, Anne Marie og Anne Lise! Så hyggelig når nye finner fram til bloggen min, og kjempeartig når dere legger igjen kommentarer! Da blir jeg glad! En fin uke til dere!

    SvarSlett