fredag 5. august 2011

Bryllupsdekkede bord

Torsdagen kom navneendringsgodkjenningen fra Skatteetaten og hele familien vår heter formelt sett Falch Hope. Da passer det bra å vise flere bilder av lokalet og pyntingen :-) 

Som jeg skrev i forrige innlegg, var fargevalget vårt (eller mitt ;-)) hvitt, sølv og dus rosa. Jeg pyntet lys og blomstervaser med rosa blondebånd som var likt det jentene hadde på brudepikekjolene og jeg på skaftet til brudebuketten. For å "hekte de sammen" brukte jeg splittbinders. Også den spiselige pynten gikk i rosa.

Til velkomstdrinken ble det servert rosa mandelmakroner fra Lykke & Lukas i Harstad. Jeg synes de er dekorative, og i tillegg er de både lettspiselige og gode.

Serviettene til velkomstdrinken som også ble brukt til kaffeservietter, bestilte jeg gjennom www.decorium.no i Oslo. Jeg synes det var sjarmerende med servietter med monogrammet vårt. Decorium er forøvrig en butikk hvor du finner det meste du trenger av pynt mm til bryllup, barndåper og konfirmasjoner. De lager også trykksaker til ulike anledninger. Jeg var innom der for å kikke i mars på min "bryllupsplanleggingstur", men bestilte ellers alt over nett. Veldig god service! 


Også menyene var bestilt gjennom Decorium. Som dere kan se valgte vi å ha gjestenes navn øverst på menyens forside. Jeg synes at bordkort er litt vanskelige å plassere og at de raskt kan virke litt rotete, med mindre de er godt planlagt inn i resten av bordarrangementet. Det problemet unngikk vi iallefall gjennom å gjøre det på denne måten. Og så ble det liksom en personlig meny til hver gjest.

Jeg prøvde å ha "en passe dose" rosa uten at det skulle bli for voldsomt eller se ut som en barnedåp. En hårfin balanse... 

Pikekyss er noe jeg ofte benytter når jeg skal pynte bord sommerstid. Dermed er de på sett og vis blitt noe av det som kjennetegner meg og var en selvfølge som pynt i bryllupet. Selvsagt også fordi de har de riktige fargene ;-) 

Sangheftene ble pyntet med gammelrosa organzabånd, i samme farge som de små rosene på serviettene.

Som nevnt i gårdagens innlegg, bestilte jeg duker og tøyservietter fra Ellos. Serviettringer trodde jeg at jeg måtte lage selv, inntil jeg kom over disse hos Princess. Jeg synes de var fine og passe enkle, og med den lille blomsten synes jeg det ble flott. Jeg valgte å brette serviettene på denne måten så de skulle ruve litt på bordet. Dette fordi vi hadde 3-retters middag og tallerkenene ikke ble satt på bordet på forhånd.


Som dere kan se er bordene ganske smale (80 cm), noe som gjorde at pynt og alle glassene ble ganske tett plassert. Fire ulike glass til hver gjest tar litt plass, noe jeg nok ikke fullt ut var forberedt på.

Blomstervasene inneholdt 3 roser samt brudeslør. I tillegg hadde vi enkeltroser i små stettglass innimellom vasene for å få rosene mer sammenhengende.


Jeg ble litt ertet etter bryllupet fordi vannet var fylt til bak pyntebåndet, slik at ikke vannkanten vistes. Hehe.. Man vil jo gjerne ha alt mest mulig perfekt til en slik dag! Som dere kan se, hadde vi også plassert ut hvite engangskameraer rundt på bordene (Også disse fra Decorium). Dette i håp om at gjestene kunne knipse bryllupet fra deres perspektiv, noe som ble flittig gjort. Jeg gleder meg til å se bildene!

De søte gammelrosa lysestakene med vakkert mønster, kom jeg over på salg på Nille av alle steder! Jeg synes de er supervakre, - ikke minst når lyset er tent! 

Og disse rosene er blant mine favoritter. De får hyppigst mulig holde oss med selskap også i heimen.

Hver gjest fikk hver sin lille organzapose med rosa drops med sjokolade i som jeg også hadde kjøpt fra Decorium. Det eneste problemet var at flere av gjestene trodde de var stener og ikke turde å smake i starten :-)

Her får dere litt inntrykk av lokalet med tente lys, og det er snart klart for middag og start på festen!

Er det andre ting du ønsker å høre mer om fra bryllupet må du gjerne si fra. Ellers håper jeg du finner litt inspirasjon her enten du selv skal gifte deg eller arrangere andre festlige lag, - eller rett og slett bare koser deg med blogglesing.

Jeg ønsker deg uansett en strålende helg! Selv skal vi en tur på hytta til svigers i godværet som er meldt. Og selvsagt få med oss premieren på Lynet 2 som Marcus har ventet på så lenge :-)

11 kommentarer:

  1. Nydelig borddekning, så gjennomført. Du har tenkt på alt! Har fått masse inspirasjon. Kanskje blir det bryllup...

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Lena! Koselig å høre at du likte det og ble inspirert :-) Man gifter seg jo helst bare èn gang, så da er det gøy å planlegge orntlig. Og så liker jeg denne type planlegging og pynting da...

    SvarSlett
  3. Ei vakker ramme rundt en perfekt dag. Nydeligst av alt er likevel det strålende brudeparet ♥

    SvarSlett
  4. For en flott blogg!
    Masse inspirasjon til en som skal gifte seg :)
    TAKK!

    SvarSlett
  5. Kjempe fin blogg! Skal gifte meg i august og fikk masse inspirasjon på bord dekkingen! Syns det var kjempe fint det du hadde gjort med stolene!Kjøpte du masse stoff da?hvordan gjør man det a??
    M;vh Veronica

    SvarSlett
  6. Tusen takk for hyggelige hilsener :-) Koselig at dere liker bloggen min! Stoffet er kjøpt på Ikea (har overtatt det fra ei venninne). Det er to stofftyper; et understoff i hvitt à la lakenstoff + et lett blondestoff oppå. Det går med ca to meter stoff av hver type til en stol, så da må det bare ganges opp med antall gjester. Det er ikke sydd noen sømmer i stoffet, alt er bare klipt til. Blondestoffet rakner ikke, og understoffet kan tråde litt ved vask, men det er bare å klippe av igjen. Lykke til :-)

    SvarSlett
  7. Dette må regnes på:) Tusen takk for svar!!God helg:) Kunne ikke tenkt deg å leie ut dine trekk da?? Mvh veronica

    SvarSlett
  8. Hei igjen!
    Sjekket hva det kostet å leie stoltrekk..Det var ganske dyrt.fant et sted i USA som man kunne kjøpe ikke sp dyrt..men dem sendte selvfølgelig ikke til Norge..Buhu...Syns det blir ganske dyrt å kjøpe så mye stoff da....Blir 4 meter pr stol og vi skal ha ca 70 gjester:) Må kanskje finne et sted dem har billig stoff da....Du kunne ikke leid ut ditt da?jeg betaler gjerne..Og tar godt vare på de...?:)))

    SvarSlett
  9. Hei Veronica. Så ikke din forrige mail før nå i dag. Jeg leier ut stoltrekkene, men mange helger i sommer er allerede booket, så det kan være vanskelig å få til. Bor du i Narvikområdet? Umulig å sende for det er flere kasser stoff ;-) Send meg en mail på carina.falch@gmail.com du så får vi snakkes nærmere.

    SvarSlett
  10. Hei, nydelig bryllupsbord!! :) Hvor kjøpte du di "brosjene" som du har hektet sammen blondebåndet med rundt vasene og kubbelysene? :)

    SvarSlett
  11. Hei og tusen takk for hyggelig kommentar :-) Jeg mener at jeg bestilte "brosjene" hos www.papirplaneten.no De heter Brads og finnes i en rekke fasonger og former. Lykke til! :-)

    SvarSlett