mandag 1. august 2011

Vakre glimt i feriemodus


Jeg har lyst til å vise dere noen glimt fra vår ferietur på Hamarøy. For meg rakk stedet å bli noe av det som minner mest om paradis, for vakrere sted kan ikke være lett å finne. Jeg ble helt målbundet av all skjønnhet der ute.


Før jeg fikk barn tok jeg mye bilder. Især illustrasjonsfotoer til fagbladet til gammeljobben hvor jeg hadde lay-outansvar og til og med var redaktør en tid før jeg flyttet nordover igjen.

Det å ta bilder var og er manna for sjelen. Det gir en ro som ikke er lett å finne i en hektisk hverdag. Og under ferieturen vår kjente jeg endelig noe av den roen igjen.

Det er hektisk å være mamma til tre så små barn, og det blir lite tid til egenivaretakelse og egentid. Derfor var det så ekstra deilig å få mulighet (med barna med!) til å fotografere noe av det vakre jeg så.

Jeg har virkelig savnet å fotografere. Og savnet å ha tid til å se detaljene rundt meg. Savnet å legge merke til alt det vakre rundt meg som raskt får ufortjent liten plass i hverdagen.

Jeg elsker gamle byggverk! Elsker det litt råe, slitte som forteller om levd liv. Kontrasten til alt det perfekte.

Vakker, vakkert, vakkert...

Nydelige glasskuler på Galleri Hamsun...

Et lite kapell som de som eier Dorotheas Fryd (hvor de selger deilig brød og fantastiske kaker) har satt opp til glede for alle. Vær så god å trå inn, - her er det åpent...


Sett deg ned. Ta en hvil. Kjenn etter og nyt nuet...

En vakker engel.

Slitt, men sååå vakkert! 

Forsyn deg! Ta for deg av alt livet har å by på.

Se ikke verden ovenfra og ned, med mindre du er i et fly ;-)

Vær i verden. Nyt den. Ta deg tid til å se. Om ikke hver dag tillater det, så ha det med deg og benytt mulighetene som innimellom kommer. 

Spis lunsj på en koselig kafè, gjerne midt i ødemarka iblant ;-)


Sett deg mål, selv om hverdagen er tidvis triviell og alt annet enn romantisk.

Steg for steg og fortrinnsvis oppover...

Helst ikke rake veien ned i dypet.

Oppe i høyden ser man bedre og alt virkere lysere og vennligere.

Så hvor finner du roen? Hva gjør deg godt? Hvem gjør deg godt? Hva fremmer din kreativitet og får deg til å føle at du er viktig? At du lever i takt med deg selv. Og iallefall innimellom lever her og nå.

Ha en fantastisk august!

Klemmer

3 kommentarer:

  1. Nydelige bilder og godt skrevet, Carina. Jeg fant roen... :)

    SvarSlett
  2. Flott innlegg og flotte bilder :-) Man burde ta seg mer tid til å slappe av å nyte øyeblikket i hverdagen :-)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for koselige kommentarer! :-) Ja, det er viktig å finne sine måter å kjenne ro på. Fotografering og skriving er noe av det jeg liker godt. Og strikking er jammen ikke dumt det heller! Klem

    SvarSlett