torsdag 29. september 2011

Feiringen...

... av dagen min gikk av stabelen på lørdag (og søndag og mandag.. hehe). I og med at mannen min og jeg giftet oss i sommer og hadde storfest da, kjente jeg ikke at jeg var klar for nok et stort arrangement allerede nå. Men litt feiring må til, så dermed var det fram med lillakjolen og lilla pynt.
 
Det ble feiring med flere av våre nære vennepar lørdag, familiefeiring søndag og jentekveld på selve bursdagen mandag. 

På hovedfeiringen lørdag var vi 15 stk. Et ganske passe antall synes jeg, men litt for mange til at alle fikk plass ved et bord. Så da var det å ommøblere stuene igjen slik at det ble plass til to spisebord i hovedstuen.

Og så bar det til søte svigersøster Cecilie å låne tilbake ekstrabordet vårt og flere stoler. Egentlig synes jeg det er så hyggelig å ha spisebord i karnappen, hvor utsikten mot Fagernesfjellet og byen virkelig kan nytes, at jeg kunne være tilbøyelig til å ha det slik til vanlig.

I tillegg synes jeg avrundede bord skaper en lunere og mykere atmosfære og en mer intim stemning.  

Stoltrekkene som dere ser på bildet, kjøpte jeg fra www.laredoute.no for et par år siden. Jeg har 16 stk, noe som stort sett holder til arrangementene vi har. Jeg vet at blogglesere har vært inne og lett etter de hos Laredoute, men at de akkurat nå har de kun i høstfarger (men andre lignende trekk i natur). Min erfaring er likevel at de endrer farger etter sesong, og at det kanskje er mulig å få de i natur igjen til jul eller til vårsesongen. Ellers har Ellos også naturfargede stoltrekk.

Jeg synes lilla er en vakker festfarge på denne årstiden. Vel og merke noe fortynnet med hvitt :-) Jeg har fortsatt ikke nok av nyserviset til å dekke opp til mer enn tolv stk, men dette serviset i natur av serien Gallery (fra Til Bords) er nøytralt og pent og duger til både hverdags og fest.

Så dekket jeg heller det største bordet med serien Silver Paisley fra Til bords som vi fikk til bryllupet. I bestikkserien Nina som vi også fikk i bryllupsgave, har vi nok til å dekke opp til 16 stk, så der holdt det til begge bordene. 

Glassene er av serien Line som også er å få hos Til Bords (reneste Til Bordsreklamen dette, og så får jeg ikke betalt for det engang ;-)

Serviettene falt jeg helt for da jeg var innom hos Løiten lys. Pene lillanyanser kombinert med mye hvitt gjør at de gir et lett og elegant inntrykk og ikke blir for glorete. Også de lilla stenene som er strødd utover bordet er fra Løiten lys.

Vi serverte en deilig krydret kyllinggryte som min kjære nevø Henrik som er kokk laget som 40-årsgave til meg. Dermed trengte vi i prinsippet bare dyptallerken til selve middagen, men jeg valgte å bruke middagstallerken som dekketallerken fordi jeg synes det så mye penere ut. Og så var den jo kjekk til å smøre brødmat på underveis ;-)

Egentlig en ganske enkel oppdekning, men jeg synes den ble pen likevel. Dessverre er bildene noe mørke fordi jeg ikke fikk tatt dem før rett før festen, - etter at det begynte å bli ganske mørkt ute. Men de gir forhåpentligvis et inntrykk av stemning.

Jeg har noen flere detaljbilder som jeg skal legge ut til dere i neste blogginnlegg. Enn så lenge ønsker jeg dere en fin ukeslutt!

1 kommentar:

  1. Så vakkert du gjør alt, Carina. Imponert igjen og igjen :)

    SvarSlett