lørdag 1. oktober 2011

Litt mer lilla...

... fra feiringen sist helg nå som jeg endelig har lært å redigere bilder. Jeg går på fotokurs med Daniel Lindberg og Kalle Punsvik, og på torsdag stod billedredigering på programmet. Så endelig har jeg deriblant lært å lysne bilder som har blitt for mørke :-) Derfor legger jeg ut noen få av de samme bildene fra sist innlegg så dere får et litt mer riktig inntrykk + noen flere bilder da...



Et av de kjøpene jeg er kjempefornøyd med, er disse små avrundede glassvasene. Dere så de til barndåpen til min nevø med hvite roser og blå sand. Denne gangen fikk de lilla sand og hvite orkideer. Jeg synes de gjør mye ut av seg selv om de er både små og enkle.

Samme bilde som sist, men adskillig lysere...

Litt uklart bilde, men dere får iallefall et inntrykk av peisestua. Lurer litt på hva jeg skal finne på helt til venstre mellom søylene og ornamentene øverst. Skulle kanskje hatt en liten engel her?

Det er definitivt i peisestua de fleste kveldene tilbringes, - med mindre vi har besøk. Her ser vi tv og her blogger jeg fra sofakroken til venstre. Drømmen her er et nytt sofabord, men det får bli en helt annen gang.


Dette treetasjes stettfatet fra Perfect Home er jeg veldig begeistret for og det brukes ofte. Her har jeg fylt det med godis i sesongens farger ;-) Og ja, jeg har plukket ut alle rosa drops fra Opera Mints'en.. Hehe... Jeg synes det er gøy å bruke også spiselige ting til pynt.

Og dere må være enige i at disse sjokoladene er lekre og pynter godt opp da?! Og det hadde ikke vært like pent om de gule og grønne lå på samme fat! Det var min kjære bror som kom over de på Caffe latte her i byen og var så snill å kjøpe med noen til meg. Og så måtte jeg selv tilbake å kjøpe enda flere for å pynte med ;-)

Og ja, de smaker godt også, selv om det holder med èn. Ganske søte!

Ellers har det vært full fart her i dag, så kjenner at det snart er sovetid. Vi har vært på lørdagsturn med våre søte små. Deretter var vi på 20-årsjubileum i Jaklamyra barnehage hvor det var Åpent hus med kafè. Foreldrene hadde bakt hele 40 kaker! Kjekt for en kakemons som meg. Nå i ettermiddag har vi vært på babybesøk hos våre hyggelige nye naboer og sett på fine lille Magnus. Koselig! Men i morgen blir det nok en stille og rolig søndag her i huset. Nyt siste del av helgen du også!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar