søndag 19. februar 2012

Små stilleben...


... er dekorative og pynter godt opp ellers nøytrale omgivelser. Det er egentlig sjelden jeg har mer enn enkle lys og en blomst eller lignende på bordet, men til mammas bursdag ville jeg pynte litt ekstra, og da ble blant annet dette stillebenet til. Det ovale fatet er fra KID og til min bruk hadde det perfekt størrelse. De små lysene er fra Lene Bjerre.


Perleblomster er utrolig enkle og vakre og hadde den perfekte blåfargen til pynting av vinterbord.


For ikke å snakke om Hortensia da... Det er nok en av mine absolutte favorittblomster. På vinteren blå eller hvite, og på sommeren rosa og hvite. Den lille vasen / lyslykten er fra Lene Bjerre og er kjøpt på Overia her i Narvik.



I en søt liten ramme fra Lisbeth Dahl, kjøpt på Lampehuset, har et bilde av min kjære mamma fått plass.


På bildet er hun 21 år gammel og sitter telefonvakt på hjemgården Nysted på Vesterfjell, Senja. De hadde telefonsentralen for bygda. Jeg synes det er et kjempesøtt bilde. Til og med kjolen er perfekt :-)


Denne vakre duken er det mammaen min som har brodert til meg. Ja, jeg er heldig :-) Her i huset har det vært en rolig helg. Jeg har vasket og brettet mengder med klær etter en ukes opphold, vi har hatt besøk av gode venner, og i dag har Mannen og de to største barna vært i slalåmbakken. De har blitt så flinke å kjøre alpint og kjører helt selv nå begge to! Stolt mamma :-) 

Jeg vil benytte sjansen til å ønske nye følgere velkommen til bloggen min! Veldig koselig at dere har funnet veien hit! Jeg ønsker både dere og "gamle følgere" en fin ukestart! Klem




2 kommentarer:

  1. Heisann :)
    Datt innom bloggen din mens jeg søkte på "lys tapet stue" på google. Ble sittende å lese å se på bilder å drømme meg helt bort. Du har et nydelig hjem å en fantastisk koselig blogg :) Jeg bor i Tromsø og skal pusse opp. Den stripete lyse tapeten i stuen, er du fortsatt fornøyd med den? Det er den vi ser etter nemlig :) Enn de rosene, hvor har du kjøpt de?! Må det være høyt under taket for at de skal passe?
    Ha en fin kveld...

    MVH Camilla :)

    SvarSlett
  2. Hei Camilla.
    Tusen takk for kjempekoselig kommentar :-) Så fint at du finner inspirasjon du kan bruke! Vi vurderte selv hvorvidt vi skulle male eller tapetsere stua før vi flyttet inn i huset her, og jeg er enda kjempefornøyd med valget. Jeg synes den gjør stua lys, varm og koselig, akkurat slik jeg ønsker, så ville nok valgt den samme om igjen. Vi har den samme i gangen oppe, men en mørkere nyanse. Men glad vi valgte den lyseste i gangen. Den ble kjøpt hos Kulør-kjeden. Når det gjelder taket, har vi knapt 2,50 m under taket, så 10 cm høyere enn normalen. Men det handler nok om en kombinasjon av takhøyde, størrelse på rommet og størrelse på rosetten. Det finnes rosetter i mange ulike størrelser. Link til vår gipsrosett finner du her: http://www.rogerpearson.no/listverk-dekor/takrosetter/

    Vi har valgt nr. 15, men det handler selvsagt om størrelse på rommet. Vi bestilte den gjennom Steinsenteret, en lokal leverandør. Det finnes også rosetter i annet og lettere materiale som funker fint, bl.a hos Decosystems.no og hos Byggdekor.no

    Håper du ble litt klokere :-) Ta gjerne kontakt igjen hvis du har spørsmål o.l. Masse lykke til!

    Mvh Carina

    SvarSlett