torsdag 12. april 2012

Vinter ute og vår inne

Ute har det snødd voldsomt det siste døgnet og ingenting minner om medio april. En uke tilbake var jeg kjempeglad for all snø som kunne komme og lage orntlig påskestemning her nord. Men nå ville det vært helt greit om snøen trakk seg godt ut av byen og etterlot gatene og hagen helt snøfri. For nå er jeg klar for vår!


Men om våren ikke viser seg her i Narvik helt enda, så får jeg nyte vårtegnene innendørs. Og denne Porselensplanten gir meg virkelig vårfølelse. Akkurat nå blomstrer den med 5 buketter på en gang, og jeg synes den er så vakker. Det er ca 30 år siden mamma fikk den i gave, og heldige meg arvet den da mamma og pappa flyttet fra barndomshjemmet mitt og over i mindre leilighet. Fin? 

Alt av gult forsvant ut 2. påskedag allerede, og rosatoner er gradvis på vei inn. For nye følgere som ikke har sett bildene mine fra i fjor sommer, kan jeg informere om at jeg er over snittet glad i duse rosa toner. Det vil nok merkes på bloggen i årstiden vi nå er på vei inn i ;-)

Denne grå strikkede puffen har jeg hatt lyst på en stund nå. Og før påsken fikk den flytte inn til oss. Jeg var så heldig å ha oppspart nok Trumfpoeng som kunne benyttes på www.flust.no, så da var det bare å bestille. Kjekt å få noe nytt uten å måtte bruke penger!


Disse kubbelysene fra Lene Bjerre (kjøpt på Overia her i Narvik) har jeg fått helt dilla på. Det pynter så opp med silkebåndet og emblemet på lyset, og gjennom å beholde plasten på slipper man jo også dryppende lys.


Tulipaner er fortsatt vårens hit her i hjemmet. Nå gjerne i vårlige farger.


Den rosa rose-strikka-puten som jeg kjøpte på KID for noen uker siden, har endelig fått komme ned fra Linneas rom og inn i stua. Jeg synes den er så søt, og har som en del av dere tidligere har sett også en i grå.

Jeg kom over stoltrekk i samme serie som liftgardinen på kjøkkenet i går, så nå blir sikkert Mikael kjempeglad for å høre at jeg har bestilt nye trekk til spisestuestolene ;-) Men det ER kjekt å ha et ekstra sett trekk å bytte på når vi har tre små som stadig søler!

Jeg ønsker akkurat DEG en strålende helg! Veldig hyggelig at du leser bloggen min :-) Klem fra




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar