mandag 20. august 2012

En viss normalitet...


... er i ferd med å innta hverdagen igjen. Etter lange, late dager med mye tid utendørs, er ferien over for i år. Jobbhverdagen er i gang og det samme er skole og barnehage. 



Og kanskje er også bloggelysten på vei tilbake etter noen ukers bloggepause? Egentlig har pausen vært veldig forenlig med å ha "sommerhus" i heimen. For rydding, vasking og pynting har det vært lite av inne.


I den grad det har vært mulig, har hele familien stort sett vært utenomhus i ferien. Og "morgensolkroken" utenfor inngangspartiet har fått seg en liten oppgradering i sommer.


 Siden i fjor sommer har jeg hatt lyst på et lite frokostbord her ute. Og da jeg så brosjyren fra Skeidar med dette kafèsettet som heter Livo, ble jeg kjempeglad. Akkurat slik jeg ville ha.


Men i og med at Skeidar Narvik er en ganske liten butikk, var ikke kafèsettet en del av deres sortiment. Men hva er ikke mulig å få til når man er på bilferie (med skiboks) lenger sør i landet :-) Mikael var så heldig å få æren i å kjøre til Ski for å kjøpe stolene, og til Asker for å kjøpe bordet... siden settet var ganske utsolgt i sør. Men til gjengjeld fikk vi det til halv pris under salget. Og jeg er iallefall kjempefornøyd og synes det passer godt inn :-)))


 Så da håper jeg bare på at vi enda kan få noen fine dager med frokoster og middager utenomhus. Høsten bør liksom bli ganske fin etter en heller kald sommer her nord.


Samtidig er det litt deilig å begynne å ordne litt inne igjen og gjøre det koselig rundt seg nå som kveldene blir mørkere og vi igjen flytter inn. Men om jeg foreløpig ikke får tatt så mange nye bilder hjemme hos oss, så skal dere snart få ta en titt på et par andre vakre hjem hvor vi har vært så heldige å være gjester i sommer.

Enn så lenge vil jeg få ønske alle trofaste lesere ei fin uke!


4 kommentarer:

  1. Det settet er fint, siklet etter det jeg og. men synes liksom ikke jeg kan bytte ut det jeg har. Så litt hvitmaling ble det på IKEA settet, men mangler fortsatt mye for å bli så fint som ditt! Trivelig morgenkrok :)

    Fin dag til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Jeg liker det kjempegodt. Men enig med deg i at hvitmaling er en god ting :-) Var innom bloggen din og tittet. Variert og spennende! Likte den godt. En fin uke til deg :-)

      Slett
  2. Så fint kafèsett! Ser ut som det står perfekt og solfylt til også! :) Herlig å ha en soltfylt "krok"! :)

    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha :-) Liker det godt! Og er perfekt til en deilig morgenstund med litt frokost og en latte :-)

      Slett