lørdag 3. november 2012

Flere lilla detaljer


Slik rosa er sommerfargen min, har dere kanskje lagt merke til at høsten her hos oss er ganske lilla. Vel og merke litt mindre lilla enn i fjor høst, men likevel lilla ;-)

 
Rosa blomster erstattes med lillafarget Calluna, og høstlig pynt finnes fram fra skapene. De siste årene har adventstiden gått mer og mer over mot rød her i huset, så da må jo lilla fram enda tidligere!
 
 
Jeg har det slik at jeg ikke liker mer enn en farge om gangen, - hjemme hos meg selv iallefall, - så da er det helt umulig å ha et rom med lilla detaljer og andre rom julerød. Dermed må alt det lilla ut igjen når julepyntinga begynner.

 
Men enda er det jo en måned igjen til vi kommer så langt... Jeg har kjøpt tre julegaver så langt, og kjenner jeg meg selv rett blir det snart desember før jeg kommer særlig lengre...
 
 
Godstolene i dagslys...
 

... og på kveldstid. Fargeinntrykket blir ganske forskjellig, synes jeg. Her ser dere forresten avlastningsbordet som jeg ønsket at nybordet jeg malte skulle passe til.
 

Til sist må jeg vise dere denne søte lyslykta som søte Anne har heklet til meg. Jeg synes den er så koselig, og så passer den perfekt inn i vårt høsthjem :-)
 
Nå venter to hektiske og spennende uker på meg. Den kommende uka skal jeg et par dager på kurs på Hurtigruta, og jeg håper på strålende senhøstvær så jeg får fotografert litt. Deretter er det videreutdanning i Oslo, så da må jeg bare se hvordan det blir med blogging. Men jeg antar at det iallefall blir noen Instagram-bilder, selv om det er naturbilder som er i fokus der. Uansett er min IG-adresse carinafh hvis du har lyst å ta en titt.
 
Jeg ønsker deg noen strålende dager!
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar